Ordre

Hvilke betalingsmuligheder har jeg?

Du kan betale med Visa, Mastercard og flere internationale kreditkort. Pitboxen modtager ikke mobilepay.

Hvad er er returpolitikken?

Fortrydelsesret

Der gives 14 dages fuld returret på varer købt på hjemmesiden med mindre andet er aftalt eller fremgår af din ordre. Special designede/fremstillede varer (herunder customopsat affjedring) er IKKE omfattet af returretten.

Nogle særlige varer betragtes som skaffevarer og kan ikke bestilles over hjemmesiden med normale vilkår, her vil du skulle afkrydse at du frastår din returret. Dette gælder kun på særlige varer.

Den 14 dags periode starter den dag hvor ordren er leveret.

Eventuelle returneringsomkostninger afholder kunden.

Ønske om fortrydelse skal meddeles os senest 14 efter leveringen og være os i hænde seneste 14 dage efter vi er informeret om dit brug af fortrydelsesretten.

Ønske om brug af fortrydelsesret skal gives sendes på mail shop@pitboxen.dk. I meddelelsen skal der gøres tydeligt opmærksom på dit ønske om brugen af fortrydelsesret.

Varens stand ved returnering

Varen må gerne pakkes ud og besigtiges, men skal returneres i original emballage og uden nogen former for brugsspor. Dvs. du må ikke montere eller benytte varen. Ligeledes tages varer med ødelagt emballage, eller varer i beskidt emballage, der ikke ville kunne sælges som nye, heller ikke retur. Elektroniske produkter i plomberet emballage tages ikke retur hvis plomberingen er brudt. Produkter tages ikke retur hvis de har været monteret.

Hvis varen har været monteret eller brugt, påråber Pitboxen sig retten til at afvise returnering. Pitboxen kan i sådanne tilfælde vurdere varen af forringet værdi og tilbyde en mindre del eller intet af købsbeløbet retur. Det er op til Pitboxen at vurdere varens stand.

Refundering af varens pris

Alle refunderinger køres baglæns i vores shop system. Dvs at når vi krediterer din ordre, køres refunderingen af betalingen modsatte vej i vores system og via vores betalingsindløser. Dette gælder hvis du har betalt via mobilepay eller med betalingskort. Har du betalt via bankoverførsel, vil vi kontakte dig for at få dit kontonummer til refundering. 

Du kan forvente beløbet retur på din konto 3-5 dage efter vi har behandlet din returnering. 

Pitboxen refunderer ikke fragtomkostninger ved brug af almindelig returret.

Reklamationsret

Der gives minimum 2 års reklamationsret på produkter på pitboxen.dk, i henhold til den danske købelov. Reklamationsretten gælder for alle fejl i software, materiale og fabrikation.

Reklamation vedr. fejl og mangler skal meddeles til Pitboxen i rimelig tid efter varens modtagelse. Her anses max. to måneder som rimelig tid, med mindre andet er aftalt. Pitboxen.dk afholder fragtomkostninger i forbindelse med returnering af varer til reklamation, i den forbindelse sender vi dig et link til print af en fragtlabel.

Reklamationen frafalder ved forkert eller ualmindelig betjening af produktet.

Ved returnering af varer bedes følgende link brugt:

https://return.shipmondo.com/pitboxen_returblanket

Send venligst ikke varer retur førend du har været i kontakt med Pitboxen, dette for at undgå fejl og fremme ekspeditionen. 

Ved returnering kontaktes virksomheden før returnering:

Pitboxen
Fogedgårdsvej 1
9510 Arden
TLF: +4560610654

Reklamationer og returvarer modtages ikke hvis disse er sendt på efterkrav. Ligeledes afhentes varer sendt til pakkeshops ikke. Vi henviser til at benytte ovenstående link til print af returlabel. 

Kan jeg ændre eller annullere min ordre?

Ja. Med få undtagelser kan du ændre eller annullere din ordre. Vi har dog ikke mulighed for at hæve et større beløb på dit kort, end hvad du har autoriseret. Så bliver købsbeløbet højere, er det nogle gange det letteste at annullere den pågældende ordre og placere en ny. I tilfælde hvor der er tale om allerede igangsatte ordre med specialfremstillede varer kan vi ikke garantere at vi kan ændre ordren. Ligeledes kan den ikke annulleres.

Hvis du ordre indeholder et restordreprodukt:

Engang imellem sker det at en vare går i restordre. Vi vil da tilbyde dig et valg mellem tre muligheder.

  1. Vi kan sende hele ordren og annullere restordreproduktet.
  2. Vi kan afvente at restordreproduktet kommer på lager og sende ordren samlet.
  3. Vi kan opdele ordren i flere forsendelser. På den måde modtager du de produkter vi har på lager med det samme, og det resterende af ordren, når restordreproduktet kommer. Opdeling af ordrer er uden beregning på ordrer med en ordretotal over 2000Dkr. For ordrer under 2000Dkr, opkræves 49kr i forsendelsesomkostninger.

Produkter

Medfølger der brugsanvisning?

Der medfølger brugsanvisninger og monteringsvejledninger til de fleste af vore tekniske produkter. Dog kan produkter være så tekniske at de SKAL monteres af autoriserede / uddannede montører. Dette gælder oftest affjedringskomponenter som ventil/stempelkit og lign.

Hvor lang garanti er der på produkterne?

Reklamationsret

Der gives minimum 2 års reklamationsret på produkter på pitboxen.dk, i henhold til den danske købelov. Reklamationsretten gælder for alle fejl i software, materiale og fabrikation. Vær opmærksom på specielle forhold mht sliddele som pakdåser, pærer, lejer, kæder og lignende.

Reklamation vedr. fejl og mangler skal meddeles til Pitboxen i rimelig tid efter varens modtagelse. Her anses max. to måneder som rimelig tid, med mindre andet er aftalt. Pitboxen.dk afholder fragtomkostninger i forbindelse med returnering af varer til reklamation, i den forbindelse sender vi dig et link til print af en fragtlabel.

Reklamationen frafalder ved forkert eller ualmindelig betjening af produktet.

Pitboxen dækker returneringsomkostningerne i rimeligt omfang.

Ved returnering kontaktes virksomheden før returnering:

Pitboxen
Fogedgårdsvej 1
9510 Arden
TLF: +4560610654

Reklamationer modtages ikke hvis disse er sendt på efterkrav.

Montering og instruktioner

Translogic quickshifter og autoblipper

Translogics produkter kræver teknisk snilde at montere. Hver quickshifter har deres egen manual, der kan fremsøges ved at indtaste serienummeret der findes på bagsiden af ECUén eller udenpå den originale kasse hvori systemet blev leveret.

Link til manualer: TRANSLOGIC MANUAL

Affjedring - opsætning og service

Affjedring - opsætning af SAG

Piotboxens guide til et perfekt affjedrings setup af din mc.

Forord

De fleste motorcyklister er godt klar over at bremserne skal være i orden på deres motorcykel, og det er det vigtigste element for sikker kørsel. De er også udmærket klar over at dækkene er det der skaber kontakten til asfalten og deres greb danner grundlaget for at du får holdt i tide. De ved også at dækkene er det der danner grundlaget for godt greb i asfalten ved svingkørsel.

Men er det nu også så simpelt?

NEJ, det er det ikke. Der mangler en ekstremt væsentlig faktor for både sikkerhed og stabilitet ved hård bremsning. Samme faktor er essentiel ved kurvekørsel og for den sags skyld også, din komfort.

Korrekt, svaret er affjedring.

På denne side vil vi fortælle lidt om hvordan du får maksimal sikkerhed og komfort ud af den affjedring der sidder på din mc, eller påtænker at montere.

Det skal siges at guiden til Pitboxens setup manual forudsætter at din affjedring virker ordentligt. En forgaffel bør serviceres minimum hver andet år eller for hver 10000km, hvad end kommer først. Det samme gør sig gældende for din bagdæmper. Snakker vi banerace hedder anbefalingen 6-10 timers kørsel for begge.

 

Basisopsætning af affjedring – SAG

Det første trin af din opsætning er udmåling af SAG. SAGGET eller hænget om man vil er delt i to termer: Statisk SAG og Rider SAG. Det statiske SAG er det antal millimeter som cyklen sætter sig i hver sin ende fra den, hænger frit og til at cyklen står på jorden og bærer sin egen vægt. Rider SAG er målet fra hver ende hænger frit, til at cyklen står på jorden med føreren, iført fuldt køreudstyr og i køreposition. Det letteste er at få en kammerat til at hjælpe med at holde balancen, det er dog vigtigt at makkeren hverken trykker eller løfter uden udmåling. Begge mål laves med cyklen i vertikal stilling på et plant underlag (nogenlunde i vatter)

Bemærk at man først sætter det statiske SAG, altså uden chauffør. Herfra er det fjedren/fjedrenes hårdhed der bestemmer Rider SAGGET. Rammer du et mål der er større end tolerancen er din fjeder/fjedre for blød(e). Omvendt er fjederen/fjedrene for hårde, såfremt målet er under toleranceområdet. 

Obs, det er EKSTREMT vigtigt at du har NOK statisk SAG, det dur IKKE at blive ved at tilføre preload for at få rider SAG til at passe, på bekostning af det statiske SAG. Skift fjedrene istedet!

Guide til affjedrings setup med Pitboxen

F1 og Z1 mål tages med cyklen frit hængende således at affjedringen er fuldt udstrakt. Disse mål er reference målene hvorfra F2/Z2 og F3/Z3 målene fratrækkes for at finde statisk og Rider SAG. 

 

F2 og Z2 mål tages med cyklen stående i vertikal position på gulvet. Det er vigtigt at cyklen bliver trykket ned i affjedringen, to gange, inden målene tages. 

 

F3 og Z3 mål tages med chauffør i fuld udrustning, siddende i kørestilling på motorcyklen. Det er en god ide at have to venner til at hjælpe. En til at måle og en til at holde balancen. 

Værktøjer du skal bruge

  1. 1-2 gode venner
  2. Et målebånd eller en tommestok
  3. Papir og kuglepen (til at notere målene)
  4. Malertape
  5. En tusch
  6. Lommeregner
  7. C spanner / hagenøgle til bagdæmper
  8. Topnøgle til forgaffel preload
  9. En kold Six-Pack til kammeraterne ;-)  

 

Detaljeret beskrivelse – step by step

 

  1. Løft motorcyklen fra jorden, hjulene skal hænge frit, så affjedringen både foran og bagpå er strakt ud. Du kan ikke bruge en almindelig for- og baghjulsløfter, da disse ikke tager vægten af affjedringen. Gode steder at løfte er i kronrøret med en kronrørsløfter. Samt gennem akslen til bagsvingeren. Alternativ kan man løfte cyklen op i stroppen, under f.eks. gaffelbroen eller lignede.

 

  1. Marker to referencepunkter på motorcyklen, bagpå skal det ene være på bagakslen og det et andet via en vertikal linje op til et egnet fikspunkt på f.eks. bagstel eller sædedel. Det er vigtigt at linjen er vertikal og ikke skrå. Lav tydelige markeringer begge steder, f.eks. ved at sætte et stykke malertape på motorcyklen på de steder du har udset dig som fikspunkter, på malertapen kan du ved tusch lave en tydelig markering. Foran måler du (på upside-down forgafler) afstanden på det blotlagte inderben, fra gaffelbenets fod, til gummi-støvringen der beskytter pakdåsen. På motorcykler med almindelig forgaffel kan du måle afstanden fra gummi-støvringen, op til undersiden af nederste gaffelbro eller lignende. Du har nu referencepunkterne F1 (for) og Z1 (bag)

 

  1. Mål afstanden mellem de to fikspunkter.

 

  1. Sænk motorcyklen ned på jorden så den bærer sin egen vægt. Hold den vertikal, uden brug af løfter, pres langsomt affjedringen sammen to gange og lad cyklen stå i samme stilling når cyklen kommer tilbage til returpositionen.

 

  1. Statisk SAG: Mål afstanden mellem referencepunkterne og træk dem fra referencemålene F1 og Z1. De tal du står tilbage med er dit statiske SAG, kaldet F2 og Z2.

Foran gælder følgende:

Sports og nakedbikes: 25-32mm

Enduro og lign. 30-40mm

Bagpå gælder følgende:

Sports og nakedbikes: 5-15mm

Enduro og lign. 10-20mm

 

Ligger dit SAG udenfor disse områder, bør du justerer din preload (fjederforspænding)

Du øger dit SAG ved at løsne preload/fjederforspænding. På forgaflen har man oftest preloadjusteringen i toppen af forgaflen. På bagdæmperen kan preloaden være en omløber der kræver en hagenøgle (C Spanner), den kan også være hydraulisk og justeres via at håndtag. Der er mange layouts af dette på forskellige forgafler og bagdæmpere. Er du i tvivl bør du tjekke din instruktionsbog.

Hver gang du har lavet en justering, skal du gentage processen fra punkt 4 med at presse cyklen ned langsomt, to gange.

  1. Rider SAG: Chaufføren skal i fuld udrustning nu op og sidde på cyklen i almindelig kørestilling. Fødderne skal op på fodhvilerne og hænderne skal hvile på almindelig vis på styret. Nu skal den ene hjælper, hjælpe til med at holde balancen, mens hjælper nummer to, nu tager F og Z mål igen. Disse mål hedder F3 og Z3. Igen trækkes disse mål fra F1 og Z1 målene. Du har nu dit Rider SAG.

 

Foran gælder følgende:

Sports og nakedbikes: 35-40mm

Enduro og lign. 40-50mm

Bagpå gælder følgende:

Sports og nakedbikes: 25-30mm

Enduro og lign. 30-40mm

Er dit Rider Sag mål mindre end tolerancerne angivet ovenover, så er dine fjedre for hårde. Er målet større en tolerancerne, så er dine fjedre for bløde. 

*Note: Hvis du ligger tolerancen for dit statiske SAG til den hårde side, f.eks. 5mm bag og 25mm for, vil din oplevelse af cyklen være at cyklen føles hårdere og mere sportslig, rigtig godt til frisk kørsel, f.eks. road racing eller trackdays. Ligger du omvendt, dit SAG til den bløde side, f.eks 15mm bag og 32mm for, vil du få bedre komfort men også en mindre proaktiv affjedring med mere tendens til at dykke i fronten og sætte sig mere bagtil. Denne løsning vil udover at være mere komfortabel, også være brugbar til banebrug i regnvejr. 

Det optimale SAG på gaden vil ligge midt i tolerancerne, men da affjedring altid er et kompromis, kan det være svært at ramme SAGGET lige i øjet. Hvis dit statiske SAG bagpå f.eks. hedder 10mm og dit Rider sag hedder 35mm vil man kunne stramme fjederen op på preload og ramme 5mm statisk SAG og ca 30mm Rider SAG (teoretisk). Dette er en okay løsning, men hvis tallene f.eks hedder 10 og 40mm, vil du ikke kunne komme indenfor toleranceområdet på dit Rider SAG uden at kompromittere det statiske SAG. Når du rammer maksimumtallet på 30mm Rider SAG, vil dit statiske SAG teoretisk være 0 og strammer du mere op endnu, ender dæmperen i enten det mekaniske stop, eller i top-off fjederens arbejdsområde (hvis der er tale om en sportsdæmper med  top-off fjeder) Uden et statisk SAG vil dæmperen strække ud når du kører gennem huller i asfalten og lignende. Dette giver nogle meget trælse mekaniske klask og komforten kompromitteres voldsomt. Det SKAL være statisk SAG! 

Løsningen i sidste tilfælde, hvor Rider SAGGET eliminerer det Statiske SAG, er derfor en strammere fjeder. 

**Note: Al opsætning forudsætter at affjedring og linkforbindeler er i orden. Er linksene tørre og ikke glider som de skal, vil det påvirke dine SAG målinger. Det samme vil defekte nålelejer mm. Så tjek altid at alle led er velsmurte og i orden. 

Roder du ofte med affjedring, er den perfekt makker Slacker V4 specialværktøjet, som vi altid bruger i Pitboxen. Det er ultra nøjagtigt også kan du gemme opsætninger fra RIGTIG mange motorcykler direkte i MoTool appen som kan forbindes via Bluetooth

Tak til Bitubo Race Suspension for lån af billedemateriale.Samt inspiration fra Race Tech

Tak fordi du benyttede vores guide til det perfekte setup. 

Instruktions videoer

Collapsible row

Tips og tricks

Collapsible row

Værkstedet

Affjedrings service, optimering og opsætning

Affjedringen er en af de mest afgørende komponenter på enhver motorcykel

– både for sikkerhed, komfort og performance. Den sørger for, at dækkene bevarer kontakt med underlaget, absorberer ujævnheder og sikrer stabilitet under acceleration, bremsning og i sving. Når affjedringen slides, eller olien bliver gammel, mister den sin evne til at reagere hurtigt og præcist. Det resulterer i dårligere vejgreb, uforudsigelig adfærd og øget slitage på dæk og komponenter.

Pitboxen har specialiseret sig i professionel service og opsætning af affjedring til alle typer motorcykler – fra gade og touring til race. Vi adskiller, renser og servicerer alt fra forgaffelben til bagdæmpere med udskiftning af pakdåser, bøsninger og olie, samt korrekt tryksætning med nitrogen, hvor det kræves.

Vi er dansk Hyperpro-importør og autoriseret Bitubo Service Center, med specialuddannelse og adgang til originale værktøjer, reservedele og data direkte fra producenten. Det betyder, at vi kan udføre service, reparation og opsætning efter fabrikkens specifikationer – eller tilpasse alt individuelt efter førerens vægt, kørestil og formål.

En korrekt opsætning handler om langt mere end blot dæmpning. Fjedervalget skal matche vægt og kørestil – for bløde eller for hårde fjedre giver ubalance mellem for- og bagende. Cartridgekits i forgaflen forbedrer præcision, justerbarhed og olieflow, mens eftermarkedsdæmpere som Bitubo og Hyperpro giver langt bedre kontrol og flere justeringsmuligheder end standardkomponenter.

Styrdæmpere bidrager til stabilitet ved høje hastigheder og dæmper uønskede styreimpulser, mens stelgeometri og affjedringsbalance har afgørende betydning for, hvordan motorcyklen styrer og reagerer. En millimeters ændring i højde eller vinkel kan have stor effekt på køreegenskaberne, og derfor arbejder vi altid ud fra helheden – ikke kun enkelte komponenter.

Hos Pitboxen ser vi affjedringen som nøglen til at få det fulde potentiale ud af enhver motorcykel. Vores tilgang er teknisk, præcis og kompromisløs – med målet om at skabe en affjedring, der både føles perfekt og performer optimalt.

MC Service og Reparation

Pitboxens Værksted – Professionel service med fokus på detaljer

Hos Pitboxen tilbyder vi et professionelt værksted for alle typer motorcykler – fra dagligdags service til avancerede specialopgaver. Vi kombinerer teknisk knowhow med stor passion for motorcykler, så du får præcision, kvalitet og sikkerhed med i hver eneste opgave.

MC-service og vedligeholdelse

Vi udfører alt fra rutinemæssige olieskift og dækskift til komplette serviceeftersyn efter fabrikkens specifikationer. Ved et fuldt eftersyn gennemgår vi bremser, lejer, kæde og tandhjul, affjedring og væsker – så din motorcykel altid er klar til sæsonen.

Kædekit, bremser og sliddele

Et korrekt monteret kædekit er afgørende for både sikkerhed og ydeevne. Vi udskifter kæde og tandhjul med kvalitetskomponenter og sørger for korrekt stramning og justering. Samtidig kan vi udskifte bremseklodser, skiver og væsker, så du har fuld kontrol på vejen.

Ventilkontrol og motorarbejde

For optimal drift og ydeevne tilbyder vi ventilkontrol og justering, så motoren kører jævnt og effektivt. Vi arbejder præcist efter producentens tolerancer og anbefalinger – og kan udføre både almindelige og avancerede motoreftersyn.

Dæk og hjul

Vi har professionelt dækudstyr og kan håndtere alt fra standarddæk til high-performance sportsdæk. Vi balancerer hjulene omhyggeligt og rådgiver om dæktryk, type og slid for bedst mulig vejkontakt.

Teknisk ekspertise og kvalitet

Hos Pitboxen går vi aldrig på kompromis med kvalitet. Alle opgaver udføres af fagfolk med dyb indsigt i både mekanik, elektronik og affjedring, og vi bruger udelukkende kvalitetsdele og smøremidler.

Pitboxen er stedet for dig, der vil have din motorcykel serviceret af folk, der forstår både teknikken og passionen bag.

Rullefelt

Rullefelt

Pitboxen råder over Danmarks mest avancerede motorcykel-rullefelt – et Mustang Factory Pro med Sportdevices-styring og elektrisk bremse med fuld load-kontrol. Systemet er konstrueret til præcision og fleksibilitet, og den ekstremt letløbende rulle gør det muligt at måle og optimere motorens ydelse helt ned til tomgang – noget kun de færreste felter kan håndtere.

Med den elektriske bremse kan vi simulere realistiske belastninger og finjustere mapping og brændstofstyring under alle kørselsforhold. Den integrerede Sportdevices-teknologi giver nøjagtige målinger af effekt, moment og AFR-data, så vi kan skabe det mest optimale resultat for hver enkelt motorcykel.

Et kraftigt kølesystem med en industriel blæser leverer op til 34.000 m³ luft i timen, hvilket sikrer korrekt luftstrøm og stabile temperaturer selv ved længere testforløb.

Resultatet er en unik kombination af præcision, kontrol og sikkerhed – ideel til både performance-optimering, fejlfinding og tuning af alt fra standard gade - til fuldblods racermotorcykler.

ECU Flash

Hvad er ECU-flashing – og hvorfor vælge det frem for Power Commander?

ECU-flashing er en omprogrammering af motorcyklens originale styreboks (ECU). I stedet for at montere en ekstern boks, skriver man direkte i ECU’ens flash-hukommelse og ændrer de tabeller og begrænsninger, fabrikken har lagt ind. Resultatet er fabriks-ren integration uden ekstra kabler – og typisk langt flere justeringsmuligheder end med piggyback-løsninger.

Fordele vs. Power Commander

En Power Commander sidder fysisk mellem ECU og indsprøjtningsdyser og kan primært justere brændstof (eventuelt tænding via ekstra modul). ECU-flash kan som minimum det samme – brændstof og tænding – på alle modeller der kan flashes, men åbner desuden for en lang række fabrikskontrollerede funktioner, som en piggyback ikke kan røre.

Hvad kan man typisk justere med ECU-flash?

Afhængigt af MC-model kan man ud over brændstof- og tændingskort justere fx ride-by-wire/sekundære spjæld (throttle-maps), fjerne/ændre tophastigheds- og omdrejningsbegrænser, ændre blæsers starttemp., slå deceleration fuel-cut fra samt håndtere O2-sensor og udstødningsservomotor. Det giver glattere gasrespons, bedre kørbarhed og mulighed for at udnytte hardwaren fuldt ud.

Minimum på alle understøttede modeller: brændstof- og tændingsmapping.

Race Tools – performance-funktioner direkte i ECU’en

På udvalgte modeller kan man montere og aktivere Race Tools direkte i ECU’en, så du får OEM-lignende integration af:

  • Quickshift (opad uden kobling)
  • Autoblipper (nedad med automatisk blip)
  • Launch Control, Pit-Limiter og Auto Warm-Up

Disse kræver typisk de korrekte sensorer/ledningsnet og aktiveres/licenseres i Woolich Racing-softwaren. Funktionernes tilgængelighed varierer pr. model/årgang.

Eksempler på modeller med Race Tools-understøttelse i ECU’en: Yamaha R1/R6, MT-09/MT-10, Kawasaki ZX-10R/H2, Honda CBR1000RR m.fl. (funktionerne kan variere per model/årgang).

Model- og ECU-oversigt

Den komplette oversigt over understøttede modeller og ECU-numre findes hos Woolich Racing. Her kan du også se, hvilke parametre og Race Tools der er tilgængelige for netop din ECU. woolichracing.com

Kort fortalt

  • ECU-flash = ren software i din OEM-ECU → flere muligheder, færre bokse.
  • Det vi som min. kan trimme: brændstof + tænding på alle flash-understøttede modeller.
  • Ofte også: ride-by-wire/sekundære spjæld, begrænsere, O2/fan/decel-cut m.m.
  • Race Tools (på udvalgte modeller): quickshift, autoblipper, launch, pit-limiter, auto warm-up – aktiveret i ECU’en med korrekt hardware.

Har du en specifik model, hjælper vi gerne med at tjekke ECU-nummer, mulige funktioner og anbefale den rigtige opsætning til rullefelt-mapping hos Pitboxen.

Vigtig info:

Optimering udelukkende med henblik på konkurrence/motorsport på lukkede baneanlæg.
Pitboxen er ikke ansvarlig for anden brug, herunder overholdelse af gældende miljø og støj regler.
Pitboxen fraskriver sig ethvert ansvar for utilsigtet brug.

Ved enhver kørsel på rullefelt, er det en risiko for motoren. Vi passer altid på grejet, som er det vores eget. Men vi kan ikke stille garantier for at motorene kan klare mosten. Al kørsel på rullefelt er derfor på eget ansvar. 

Powercommander

Hvad er en Power Commander – og hvordan fungerer den?

En Power Commander er en ekstern boks, der monteres fysisk på motorcyklen mellem ECU’en og indsprøjtningssystemet. Den fungerer som et såkaldt piggyback-system, der manipulerer ECU’ens signaler til dyserne for at ændre brændstofmængden, og i visse tilfælde tændingen, alt efter model og tilbehør.

Når boksen er monteret, kan man finjustere motorens brændstofmængde ved forskellige omdrejninger og gasspjældspositioner, så motoren får præcis den blanding, den har brug for – især når udstødning, luftfilter eller andre dele er ændret.

For at en Power Commander skal fungere optimalt, kræver den indkøring og justering på et rullefelt, hvor man måler motorens effekt og tilpasser mappingen, så brændstofkurverne passer perfekt til netop den motorcykel.

Da Power Commanderen arbejder uafhængigt af motorcyklens originale lambdastyring, skal lambdasonden kobles fra, så ECU’en ikke forsøger at korrigere de ændringer, boksen laver.

Fordelen ved Power Commander-løsningen er, at den kan monteres og fjernes uden at ændre ECU’en – men den har samtidig færre muligheder end en ECU-flash, da den kun påvirker signalerne eksternt og ikke kan styre funktioner som tænding, begrænsere eller ride-by-wire.

VIGTIG INFO:

Optimering udelukkende med henblik på konkurrence/motorsport på lukkede baneanlæg.
Pitboxen er ikke ansvarlig for anden brug, herunder overholdelse af gældende miljø og støj regler.
Pitboxen fraskriver sig ethvert ansvar for utilsigtet brug.

Ved enhver kørsel på rullefelt, er det en risiko for motoren. Vi passer altid på grejet, som er det vores eget. Men vi kan ikke stille garantier for at motorene kan klare mosten. Al kørsel på rullefelt er derfor på eget ansvar. 

Optimering af Harley Davidson

ECU-optimering af Harley-Davidson med Techno Research

Hos Pitboxen tilbyder vi professionel ECU-flash og tuning af Harley-Davidson med det avancerede Techno Research system – et af de mest præcise og fleksible værktøjer på markedet til amerikanske V-twins.

Ved at arbejde direkte i motorcyklens originale ECU kan vi optimere hver cylinder individuelt for både brændstof og tænding, så motoren kører jævnt, køligere og med maksimal trækkraft gennem hele registeret. Systemet giver adgang til fabriksnære parametre, som normalt er låst – herunder fjernelse af hastighedsbegrænsninger, justering af tomgang, ventilatorstyring, gearspecifik mapping og meget mere.

Techno Research tillader også deaktivering af O2-sensorer samt finjustering af motorens kompensationstabeller, så den reagerer præcist på ændringer i udstødning, luftfilter og kamprofiler.

Resultatet er en markant forbedret kørbarhed, bedre gasrespons og optimal udnyttelse af motorens potentiale – uden behov for eksterne bokse eller kompromiser.

Kort sagt: Med en Techno Research ECU-flash får du fabriksniveau kontrol, individuel cylindertrimning og fuld frihed til at skræddersy din Harley, præcis som den burde have været leveret fra fabrikken.

VIGTIG INFO:

Optimering udelukkende med henblik på konkurrence/motorsport på lukkede baneanlæg.
Pitboxen er ikke ansvarlig for anden brug, herunder overholdelse af gældende miljø og støj regler.
Pitboxen fraskriver sig ethvert ansvar for utilsigtet brug.

Ved enhver kørsel på rullefelt, er det en risiko for motoren. Vi passer altid på grejet, som er det vores eget. Men vi kan ikke stille garantier for at motorene kan klare mosten. Al kørsel på rullefelt er derfor på eget ansvar. 

Rullefelt tjekliste - VIGTIG INFO

Før din MC skal på rullefelt, er der nogle ting du skal være opmærksom på, og som du skal forberede dig på.

Tjekliste før rullefelt:

  • Tjek venligst dæktryk hjemmefra, der skal 40Psi eller 2,85 bar i bagdækket
  • Kæde skal være justeret og i god stand, undlad at oversmøre den.
  • Olie samt filteret skal være forholdsvis frisk, max en sæson gammel. Sørg for oliestand er korrekt
  • Kontroller kølervæske
  • Dit luftfilter skal være nyt eller rengort, hvis vi ikke skal montere et nyt for dig.
  • Tjek at motor og kølesystem ikke har utætheder
  • Tank skal være FYLDT med det brændstof du normalt kører på, ikke ½ fyldt, ikke 3/4 fyldt, men FYLDT! Nogle motorcykler bruger nemt op mod en tankfuld benzin på en indkøring, og vi har af forsikringsmæssige grunde, ikke ekstra brændstof stående. Hvilket betyder at du vil blive faktureret for tid til at hente benzin, samt tillæg på brændstoffet.
  • Afmonter meget gerne sidetasker, topbokse og andet udstyr der kan sidde i vejen.
  • På customcykler og cruisere skal varmeskjoldene afmonteres for at vi kan montere lambdasonder, gør det meget gerne hjemmefra, da dette hurtigt tager en del tid. Pitboxen kan også sagtens gøre det, blot skal du huske på at der ved ECU flash, er inkluderet 30 minutter til montering og afmontering af dele i forbindelse med flashet. Ved indkøring af Powercommander, er der ikke afsat tid til montering / afmontering, dvs dette afregnes separat. 

 

Disclaimer:

Optimering udelukkende med henblik på konkurrence/motorsport på lukkede baneanlæg.
Pitboxen er ikke ansvarlig for anden brug, herunder overholdelse af gældende miljø og støj regler.
Pitboxen fraskriver sig ethvert ansvar for utilsigtet brug.

Ved enhver kørsel på rullefelt, er det en risiko for motoren. Vi passer altid på grejet, som er det vores eget. Men vi kan ikke stille garantier for at motorene kan klare mosten. Al kørsel på rullefelt er derfor på eget ansvar. 

Vi ses i Pitboxen!

Fragt

Sender i internationalt?

Pitboxen sender til Danmark, Sverige, Tyskland og Finland. Vi sender ikke udenfor EU

Hvordan kan jeg spore min ordre?

Når din ordre er lagt hos Pitboxen.dk, modtaget du en ordrebekræftelse. Kort herefter bearbejdes ordren i forskellige trin. Er produkterne på lager på fjernlager, bestilles de til vores centrallager, hvorfra de videresendes til dig. Er produkterne på lager på vore centrallager, afsendes de direkte til dig. Vi sender altid med GLS. Du vil, så snart ordren er pakket, modtage en mail med forsendelsesoplysninger og trackingnummer. Det næste der sker herefter, er at GLS afhenter din forsendelse hos os, til uddeling næstkommende hverdag. Har du bestilt med levering til pakkeshop, vil du kunne bestille lagervarer frem til kl 11.45 og kunne få dem leveret til pakkeshop om lørdagen.

Afhenter du ikke din pakke indenfor tidsrummet der er angivet på den sms/mail du får fra Shipmondo/GLS, vil forsendelsen blive returneret til os. Vi vil da kontakte da og forhøre om dette er en fejl. Ikke afhentede returpakker vil ikke får refunderet fragtprisen. Skal forsendelsen sendes igen, opkræves der fragtomkostninger for den ny forsendelse.


Stadig ikke fundet det du ledte efter? Kontakt os.


Ha du stadig spørgsmål?
Hold dig ikke tilbage!