Med en Powercommander kan man gå ind og tage kontrol over motorcyklens brændstofblanding. På enkelte kan man også styre tændingen og alternativt kan man montere et ekstra tændingsmodul. Powercommander er et meget effektivt og gennemprøvet redskab der særligt på de første generationer af indsprøjtningscykler fra 90érne og op til midt 00érne var den absolut bedste måde at få en jævn motorgang, bedre gasrespons, brændstoføkonomi og ikke mindst effekt. 

Hvad er en Powercommander?

En Powercommander er en lille ekstern boks som man kobler mellem ledningsnettet på motorcyklen og dyserne. Den er naturligvis kun mulig at brug på indsprøjtningscykler og er unik til hver mc model. En Powercommander kobles typisk til 99% som plug and play, det skal dog siges at Powercommanderen kommer uden map og skal køres ind på rullefelt. 

Hvad koster det?

Prisen for en Powercommander er typisk mellem 3000kr og 3500kr. Hertil kommer indkøringen som koster 2500kr for første map og 2000kr for efterfølgende map. Når vi skriver prisen pr map skyldes dette at man kan lave et map til hver cylinder. På 3 og 4 cylindrede motorer er dette dog ikke nødvendigt, her kan samme map kopieres ud på alle cylindre, og forskellen kontra et specifikt map til hver cylinder er forsvindende lille. På mange V2 motorcykler, Ducati f.eks er vigtig at der laves et map pr cylinder. Dette skyldes i høj grad at bagerste cylinder ligger i læ af forreste cylinder og derfor ikke får samme køling, den skal derfor ofte have mere brændstof for ikke at blive for varm. 

Hvor lang tid tager det?

Vi bruger gennemsnitligt 2-3 timer på lave et map.

Må jeg være i rummet og kigge på?

NEJ! Der er voldsomt mange kræfter på spil med en motorcykel på rulleflet og rummet er lille for mest optimal gasflow og køling. Af rene sikkerhedsmæssige årsager er det derfor kun personale der må opholde sig i rullefeltsrummet. Vil du gerne have en video af din cykel på rullen, så sig til inden, så laver vi en til dig.

Hvad skal jeg være obs på?

Din mc skal afleveres med en fuld tankfuld kvalitetsbenzin, helst oktan 100. Det giver det bedste resultat. Du skal inden du kommer, sørge for at tjekke at kæde og dæk er i god stand, et nyt eller nyrenset sportsluftfilter er ligeledes en god ide, samt frisk olie. Du skal desuden være opmærksom på garantiforhold med din mc. Powercommander er et ekstern modul som kan ses.

Det med småt:

Ansvarsfraskrivelse:

Pitboxen v. SBK Consulting fraskriver sig ethvert ansvar for skade på motoren ved kørsel på rullefelt. Der er altid en risiko når man begynder at optimere en motor, ganske vist er den meget lille, men et dårligt leje, en fejl i en plejlstang eller generelt slidtage og misligehold kan altsammen være faktorer der udløser et havari på rullefeltet. Feltet er bygget op så det simulerer din kørsel på vejen/banen, men når det er sagt så får mcén lov at arbejde alt det den kan, når vi laver målinger. Det er simpelthen en nødvendighed for at vi kan lave korrekte målinger og få det optimale ud af din motor.

Du skal være obs på at vi altid er i vores ret til at afvise at køre din mc på rullefeltet, hvis vi mener der er sikkerhedsmæssig risiko forbundet med det. Så kommer du med en opslidt kæde eller andet der springer i øjnene, så ruller vi ikke cyklen før fejlen er udbedret.

Vores værkstedsforsikring dækker selvfølgelig alle eventuelle skader, påført af os.