ECU Flash betyder at man går ind i motorcyklens egen motorstyring og laver ændringer. Modsat en Powercommander så kan man med ECU flash ændrer på stort set alle parametre som MC producenten har lagt ind. Dvs. brændstof, tænding, spjældåbning og man kan desuden fjerne de begrænsninger som fabrikkerne af emissionsmæssige eller sikkerhedsmæssige grunde har valgt at ligge ind. Herunder også topfartsbegrænsninger.

Når vi flashtuner en motorcykel går vi direkte ind i “hjernen” på motorcyklen. Dette gør vi med noget specielt software som låser op så vi kan lave ændringer. Som beskrevet ovenover kan vi rode med stort set alle de parametre som mc producenten har lagt ind. Dvs vi kan justere på tændingen, vi kan bestemme hvor meget og hvor hurtigt dine gasspjæld skal åbne (Ride by wire) og vi kan selvfølgelig justere mængden af brændstof. Systemet vi benytter hedder WOOLICH RACING og er det mest anerkendte firma indenfor flash tuning. Woolich tunede cykler finder man på alle racerbaner verden over, af den simple grund, at det er bedst.

Flash tuningen har nærmest ubegrænsede muligheder og på mange nyere cykler kan man foruden flash tuningen, tilkøbe en pakke der hedder RACE TOOLS. 

Race Tools er en pakke som indeholder en masse spændende ting, det varierer fra cykel til cykel og fås ikke til alle cykler som kan Flash tunes. Typisk indeholder Race Tools pakken Quickshifter, pit-limiter og LAUNCH CONTROL, men kan også indeholde AUTO WARM-UP og BLIPPER.

Du kan se her om din MC kan FLASH TUNES: https://www.woolichracing.com/products.aspx

Hvad koster det?

Prisen for Flash tuning afhænger af hvilken cykel der er tale om og hvor meget der skal laves. Prisen på softwaren vi skal bruge på at “låse” op for cyklen svinger, og det afspejler sig også i prisen på indkøringen. Priserne starter ved ca 4000kr for en komplet optimering, på cykler som f.eks MT-09, CBR650, GSX-S1000 og lign.

*Bemærk at der på nogle motorcykler er MEGET langt ind til ECUén. Der er inkluderet en time til af og påmontering i prisen du får.

Hvor lang tid tager det?

Vi bruger gennemsnitligt 3 timer på at lave en flash optimering.

Må jeg være i rummet og kigge på?

NEJ! Der er voldsomt mange kræfter på spil med en motorcykel på rulleflet og rummet er lille for mest optimal gasflow og køling. Af rene sikkerhedsmæssige årsager er det derfor kun personale der må opholde sig i rullefeltsrummet. Vil du gerne have en video af din cykel på rullen, så sig til inden, så laver vi en til dig.

Hvad skal jeg være obs på?

Din mc skal afleveres med en fuld tankfuld kvalitetsbenzin, helst oktan 100. Det giver det bedste resultat. Du skal inden du kommer, sørge for at tjekke at kæde og dæk er i god stand, et nyt eller nyrenset sportsluftfilter er ligeledes en god ide, samt frisk olie. Du skal desuden være opmærksom på garantiforhold med din mc. Man kan dog ikke se på ECUén at den er flashet, da der ingen fysiske ændringer er på den.

Det med småt:

Ansvarsfraskrivelse:

Pitboxen v. SBK Consulting fraskriver sig ethvert ansvar for skade på motoren og ECUén ved flashtuning. Der er altid en risiko når man begynder at optimere en motor, ganske vist er den meget lille, men et dårligt leje, en fejl i en plejlstang eller generelt slidtage og misligehold kan altsammen være faktorer der udløser et havari på rullefeltet. Feltet er bygget op så det simulerer din kørsel på vejen/banen, men når det er sagt så får mcén lov at arbejde alt det den kan, når vi laver målinger. Det er simpelthen en nødvendighed for at vi kan lave korrekte målinger og få det optimale ud af din motor.

Du skal være obs på at vi altid er i vores ret til at afvise at køre din mc på rullefeltet, hvis vi mener der er sikkerhedsmæssig risiko forbundet med det. Så kommer du med en opslidt kæde eller andet der springer i øjnene, så ruller vi ikke cyklen før fejlen er udbedret.

Vores værkstedsforsikring dækker selvfølgelig alle eventuelle skader, påført af os.