Yamaha MT-10 2016, andre forrør, ECU Flash, Quickshifter, Autoblipper og Launch control

Okay, det her er altså VILDT med VILDT på! 😍🔥

Nicolajs MT-10 var før trimmet ind med Akropovic titanium forrør fra en R1 Crossplane, og Nikolaj var rigtig glad for måde cyklen kørte på. Den var da også indkørt hos en meget velrenommeret tuner.

Nicolaj var generelt glad for det hele, minus støjen. Så han ville gerne have de originale forrør på igen og have cyklen trimmet på ny.

Resultatet vi forventede efter et “return to stock” var at Nikolaj nok skulle acceptere lidt lavere effekt.

Det skete ikke…. 😳

5% gas – før 3,6hk – nu 8,3hk (fra 45km/t til 150km/t med samme mængde gas)

10% gas – før 16,3hk, nu 29,2hk og + 14Nm (fra 179km/t til 231km/t med samme mængde gas)

20% gas – før 38,1hk – nu 49,8hk og + 17Nm

40% gas – før 82,8hk – nu 92,4hk og +12Nm

60% gas – før 113,2hk – nu 126,6hk og +6Nm

80% gas – før 131,7hk – nu 139,4hk og +4Nm

100% gas – før 140,8hk – nu 144,6hk og +2,5Nm

Det her er altså en cykel der er gået fra fuld race system til Originale forrør med Akra Slip-on!

Jeg er målløs 😳

Resultatet er fuldstændig vanvittigt! Og vi måtte kalibrere rullefeltet en ekstra gang for at være sikker på at tingene nu også stemte. Det gjorde de 📈

Tjek billederne af graferne herunder ⤵️

Tak for tilliden Nikolaj, tænker det er LAAAANG tid til foråret nu 🥶

Men hvad koster det?

Nikolajs MT-10 er indkørt med Woolich Racing Racetools der giver både quickshifter og autoblipper og dertil kan man lave Auto Warm-up, Pit limiter samt Launch control. Denne pakke kostede 5000kr inkl moms. (dagspris 08/12-2021) Men quickshifter, autoblipper og auto warm-up er også en mulighed med Translogics stand-alone produkter, som du kan se herunder. 

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *