Suzuki Hayabusa 2008 ECU Flash, Quickshifter og Launch control

Mark havde en Hayabusa generation 2 som var monteret og indkørt med Powercommander og dertil var der monteret Dynojet Quickshifter. Mark var dog ikke helt tilfreds med cyklens køremåde særligt med jævn fart. Vi tog derfor en snak om mulighederne og det endte med at Mark valgte den helt onde pakke hvor vi afmonterede den eksisterende Powercommander og quickshifteren og istedet valgte at gå direkte i ECU’en og optimere cyklen. Her har man en del flere muligheder end med en Powercommander. Vi valgte også at bytte quickshifteren ud med en ny fra woolich racing, som benytter cyklens originale ledningsnet og derfor ikke har en masse eksterne bokse eller andet. Quickshifteren kodes på den måde direkte i ECU’en.

Vi lavede naturligvis en del målinger inden vi tog Powercommanderen af, så der er en direkte sammenligning og ikke blot standard Vs ECU flash.

Resultatet var vanvittigt! Tjek billederne af graferne . Den her motorcykel trækker som et lokomotiv nu, men gør det helt jævnt og roligt og væk er hakkeriet ved jævn fart.

Som det se på graferne ovenfor er forbedringen

5% gas, +3hk og +2Nm

10% gas, -0,4hk og +3,2Nm

25% gas, +8,9hk og +14Nm

50% gas, +5hk og +10Nm

75% gas, -0,5hk og +9Nm

100% gas, 4hk og +12,6Nm

Disse tal er peak effektmålingen, men tager man f.eks 6500rpm ved 100% gas er der omkring 20HK og 20Nm i FORSKEL! Det er HELT vildt på en motorcykel der i forvejen var trimmet ind, og viser potentialet hvis man ved hvad man skal lede efter og hvordan. Marks Hayabusa har nu en reel målt topeffekt på over 320km/t, ÆGTE km/t, men endnu vigtigere, kurverne er bedre, momentet bredere og gasresponsen er hvor den skal være. Væk er hakkeriet og den urolige kørsel.

Tak for tilliden Mark, pas nu på både rovfuglen og kørekortet 😉

En tanke om “Suzuki Hayabusa 2008 ECU Flash, Quickshifter og Launch control

  1. Mark Nielsen siger:

    Hej pitboxen. Først og fremmest vil jeg gerne have lov at takke for den vildeste service.
    Jeg blev kontakt om ALT enten pr tlf eller på messenger. Og det er super lækkert at man kan følge med i hvad der sker med ens dyrebare motorcykel. Og så er der alt det andet, og som jeg kan se andre også skriver…. wauw en forskel. Og det er som sådan ikke de flere heste eller moment, men mere måden de bliver levere på. Gas respons er noget helt andet end før. Den er der bare med det samme, ingen tøven eller noget. Det er ren power. Jeg glæder mig bare helt vildt til at det blive forår.
    Så alt i alt.
    Tak for kanon god service og et fantastisk resultat.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *