GSX-R750 ´91 – Old School Superbike -Bremser

Gixxer SPAM – BREMSER! ?
Så kom vi til næste trin i processen om at gøre en (næsten) 30år gammel gixxer, så god som overhovedet muligt. ?️??

Projektet der på ingen måde kan hænge økonomisk sammen er et forsøg på at gøre en gammel tung dame på 200kg+ og 100hk, lettere, hurtigere, mere adræt og generelt bedre end da den rullede ud fra fabrikken i start 90’erne uden at ændre cyklens silhuet og originalitet markant, udover på de områder hvor den virkelig falder igennem.

Denne gang blev det bremsernes tur. Cyklen har kørt 74000km og skiverne er de originale. Hvilket må siges at være godt gået. Dog var der sket et eller andet med den ene skive før cyklen blev hentet op til os. En nitte var deform og skiven slog 2mm. Derfor blev skiverne skiftet til EBC X serie som er nogle meget lette og super effektive skiver. Klodserne blev skiftet til TRW Sinter Racing klodser og slangerne skiftet til armerede slanger med direkte montering på master, uden fordeler blok. Det har givet en vægtbesparelse på 200g uaffjedret vægt på skiverne og total vægttab på 420g alene på bremserne. ⚖️

Nu til det væsentlige, kan den bremse? ?
Før må svaret nok siges at være et tjaaaeh, altså intet imponerende. ?
Efter upgraden løfter cyklen uden problemer baghjulet med nedbremsninger fra 150km/t, ikke med en enkelt finger som moderne Superbike cykler med radial master og kalibre, men stadig uden de store anstrengelser. ???

#piboxen #sbkconsulting #gixxerproject #90ssuperbike #ebcbrakes #custombrakelines

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *